3070531307 |
Ensenyar en equip. Aprendre en equip |
2016-2017 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
8/3/2016 - 31/5/2017 (15 hores) de 15:00h a 17:00h |
|
INS Frederic Mompou |
|
av. Mas Picó, 65-69 (Sant Vicenç dels Horts)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat VI
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
09/01/2017 - 08/03/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació té com a objectiu bàsic donar uns continguts, unes pautes metodològiques per tal de poder implementar el treball cooperatiu de projectes.
La demanda de formació ha estat generada per la necessitat del centre de fer un canvi metodològic donant prioritat al plantejament d’elements pràctics per exportar a l’aula, per donar seguretat i eines al professorat. La formació té una segona vessant que és valorar propostes d’organització del centre per donar cabuda a aquesta metodologia i aquest canvi, juntament amb la col·laboració d’altres agents.
Es farà un recull en format web per facilitar el treball del professorat a l’aula i que sigui un referent on triar i remenar, durant i després de la formació. El material que es presenta segueix un ordre cronològic dels
esdeveniments que van succeint en el moment que ens plantegem treballar cooperativament mitjançant projectes i/o problemes.
|
| |
Objectius |
1. Reflexionar sobre la importància de la formació i la cohesió de l’equip per treballar cooperativament.
2. Donar a conèixer tècniques d’autoconeixement ,d’assertivitat ,d’empatia, de reflexió, de consens, de presa de decisions que ajudin al bon funcionament de l’equip.
3. Donar a conèixer la metodologia i les tècniques del treball cooperatiu.
4. Reflexionar sobre l’aplicació del treball cooperatiu a l’aula.
5. Reflexionar sobre l’avaluació mitjançant l’ús de rúbriques a partir de l’avaluació, autoavaluació i coavaluació.
6. Crear un espai d’intercanvi de valoracions, opinions,....
7. Crear una borsa de projectes i de resolució de problemes que estan disponible a la xarxa, de tots els nivells de secundària i de totes les matèries.
|
| |
Continguts |
Generació de projectes o problemes
Formació dels equips
Distribució grup classe3
Organització dels grups: Cohesió de grup
Dinàmiques de grup
Organització dels grups: Continguts
Treball en equip de les tècniques de treball cooperatiu.
Unitats didàctiques.
Comunicació del projecte.
Com avaluem el treball per projecte? Avaluació, coavaluació i autoavaluació.
|
| |
Formador/a |
Maria Josep Oró
|
| |
Avaluació |
1. Els docents coneixen els tipus de tècniques de cohesió de grup i usen la borsa de tècniques del web que s’ha fet per la formació.
2. Els docents han interioritzat el protocol dimplantació del treball per projectes .
3. Els docents coneixen les tècniques de treball en equip (lectura compartida, 1-2-4. Parada 3’, llapis al mig,...)
4. Els docents han diferenciat entre els tipus d’avaluació i han reflexionat sobre la importància de cadascuna i de la seva ponderació en l’avaluació final.
5. Els docents han generat polèmica al plantejar els contres de la implantació del treball cooperatiu a l’aula.
6. Els docents han usat els canals de comunicació amb el formador i la resta de companys de la formació per plantejar dubtes, reflexions,...
|
| |
Requisits de certificació |
Mínim d'un 80% d'assistència presencial i compromís a adoptar els acords de l'equip docent en relació amb el projecte i participació directa en l'elaboració de materials didàctics.
|
| |
E-mail |
se-baixllobregat6@xtec.cat
|
| |
|
|